Reklama Baldly publicznie

Coraz większa liczba ogłoszeń bezpośrednich do publicznych pojawiła się niedawno w druku i w mediach elektronicznych. Cohen, w artykule Sounding Board z 1988 roku w Dzienniku, * przewidział ten trend i jasno opisał wiele problemów, które spowodowałaby taka reklama. Obejmują one zwiększone koszty ponoszone przez społeczeństwo, nieodpowiednie przedstawienie alternatyw i skutków ubocznych oraz wprowadzające w błąd informacje o porównawczej skuteczności terapeutycznej leku. Firma Upjohn udowodniła jeszcze inny sposób, w jaki taka reklama może być szkodliwa.
W reklamie telewizyjnej do miejscowego preparatu minoksydylowego Upjohna (Rogaine Topical Solution) przedstawiono łysiejącego mężczyznę z dyskursem z dwoma alter ami – jednym prawie całkowicie łysym i tym, który odzyskał utracone włosy. W końcu temat odrzuca łysą alternatywę z ukłonem w głowę. To alter ego odparowuje, błagając jednocześnie, że nie jest tak źle być łysy. Taka taktyka reklamowa wyraźnie wzmacnia niepożądanie bycia łysiną, a tym samym zwiększa zapotrzebowanie na produkt Upjohna.
Taką próbę manipulowania negatywnie postrzeganiem problemu zdrowotnego przez społeczeństwo można dodać do listy sposobów, w jakie reklama bezpośrednia może być nadużywana przez firmy farmaceutyczne chcące osiągać zyski. Zawód lekarza nie powinien tolerować takich prób wzmacniania negatywnego postrzegania konkretnych problemów jako sposobu promowania sprzedaży drogich leków na receptę. Powinniśmy nakłonić decydentów publicznych do zakazania szkodliwych reklam tego rodzaju.
Woodrow Gandy, MD
1608 Crockett Cir., Irving, TX 75038
Odniesienie * Cohen EP. . Bezpośrednie do publicznej reklamy leków na receptę. N Engl J Med 1988; 318: 373-6.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Firma Upjohn odpowiada:
Do redakcji: Firma Upjohn poważnie bierze na siebie odpowiedzialność za dostarczanie społeczeństwu wyważonych i dokładnych informacji. Firma przestrzega wszystkich obowiązujących wytycznych regulacyjnych. Reklamując produkt Rogaine Topical Solution dla konsumentów, Upjohn jest ostrożny, aby nie zakłócać relacji z lekarzem. Ogłoszenie id-ego, o którym wspomniał dr Gandy, jest wierne tej polityce. Upjohn nigdy nie wspomina o swoim produkcie do wzrostu włosów w reklamie, zamiast tego zaleca, aby osoba rozważająca opcje leczenia wypadania włosów skonsultowała się z lekarzem.
Reklama naśladuje proces decyzyjny, przez który przechodzimy, próbując dokonać świadomego wyboru. I to jest wybór pacjenta, czy utrata włosów jest na tyle ważna, aby mógł on podjąć leczenie. Reklama jest odpowiednia dla tych, którzy mogą zdecydować się na wypróbowanie Rogaine, tak jak dla tych, którzy rozważają fryzurę, operacje plastyczne lub inne opcje, które mogą obejmować nic nie robienie.
Rogaine to produkt na receptę dla konsumentów. Większość lekarzy nie rozpocznie dyskusji na temat delikatnego problemu wypadania włosów, dlatego Upjohn uważa, że konieczne jest poinformowanie społeczeństwa, że istnieją medyczne opcje leczenia.
Joann L. Data, MD, Ph.D.
Keith S. Barton
The Upjohn Company, Kalamazoo, MI 49001
(2)
[przypisy: olx tomaszów lub, prenalen syrop, olx witkowo ]