Otyłość i prawo zdrowia publicznego

Mello i in. (Wydanie z 15 czerwca) omawia otyłość jako nową granicę prawa zdrowia publicznego. Strategie publiczne, w tym regulacje prawne dotyczące otyłości, muszą uwzględniać fakt, że otyłość jest ściśle związana z niskim dochodem.2 Otyłość w rodzinach o niskich dochodach pochodzi z wczesnego etapu życia, prawdopodobnie z powodu niezdrowej selekcji żywności3 i wzorców jedzenia oraz siedzącego trybu życia. 4 Poza kwestiami ekonomicznymi, kluczowym aspektem problemu wydaje się brak wiedzy o 5 i ograniczony dostęp do 6 zdrowych wyborów żywieniowych. Dlatego też strategie walki z otyłością muszą obejmować działania edukacyjne mające na celu promowanie zdrowego stylu życia i usuwanie przeszkód w osiągnięciu tego celu dla osób o wysokim ryzyku otyłości.
Dr n. Med. Takeharu Koga
Atsushi Kawaguchi, Ph.D.
Dr n. Med. Hisamichi Aizawa
Kurume University School of Medicine, Kurume 830-0011, Japonia
[email protected] kurume-u.ac.jp
6 Referencje1. Mello MM, Studdert DM, Brennan TA. Otyłość – nowa granica prawa zdrowia publicznego. N Engl J Med 2006; 354: 2601-2610
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Miech RA, Kumanyika SK, Stettler N, Link BG, Phelan JC, Chang VW. Tendencje w związku ubóstwem z nadwagą wśród młodzieży amerykańskiej, 1971-2004. JAMA 2006; 295: 2385-2393
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Turrell G, Hewitt B, Patterson C, Oldenburg B, Gould T. Różnice socjoekonomiczne w zachowaniach zakupowych żywności i sugerowane implikacje dla promocji zdrowia związanej z dietą. J Hum Nutr Diet 2002; 15: 355-364
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Bowman SA. Telewizyjna charakterystyka dorosłych: korelacje z praktykami żywieniowymi, nadwagą i stanem zdrowia. Prev Chronic Dis 2006; 3: A38-A38
MedlineGoogle Scholar
5. Dibsdall LA, Lambert N, Bobbin RF, Frewer LJ. Postawy i zachowania konsumentów o niskich dochodach w zakresie dostępu, dostępności i motywacji do spożywania owoców i warzyw. Public Health Nutr 2003; 6: 159-168
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
6. Baker EA, Schootman M, Barnidge E, Kelly C. Rola rasy i ubóstwa w dostępie do żywności, które umożliwiają osobom fizycznym przestrzeganie wytycznych dietetycznych. Prev Chronic Dis 2006; 3: A76-A76
MedlineGoogle Scholar
Jako Mello i in. Potrzebne są państwowe, prawne i dobrowolne środki, aby zapobiec zdrowotnym skutkom otyłości, ale nie wspominają o znaczeniu wielkości porcji żywności. Lokale fast-foodowe zachęcają do sprzedaży dużych porcji, a zachęta finansowa, że duże rozmiary są tylko trochę droższe od standardowych rozmiarów. W 2004 r. Willett i I1 zasugerowali, że należy określić standardowe wielkości porcji dla wybranych wysokokalorycznych produktów spożywczych (np. Hamburgerów, pizzy i słodkich napojów), a większe rozmiary powinny być wyceniane w sposób proporcjonalny do rozmiaru, tak aby Podwójne porcje powinny kosztować co najmniej dwa razy więcej niż standardowe porcje. Cele finansowe i zdrowotne zostałyby wówczas lepiej dostosowane, a dla wszystkich dostawców obowiązywałaby jedna polityka, w której zachowałaby się konkurencja w stosunku do ceny standardowej.
Agencje zdrowia publicznego stosują ceny w celu skutecznego wpływania na konsumpcję (np. W zmniejszaniu sprzedaży papierosów) Należy zbadać zmiany cen w odniesieniu do wielkości porcji żywności, wraz z przyjętymi strategiami, które obejmują edukację, etykietowanie żywności i zapewnienie zdrowszych posiłków instytucjonalnych.
Nicholas J. Wald, FRS
Wolfson Institute of Preventive Medicine, Londyn EC1M 6BQ, Wielka Brytania
nj [email protected] ac.uk
Odniesienie1. Wald N, Willett W. Odwrócenie epidemii otyłości. Lancet 2004; 364: 140-140
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Powołanie się na artykuł (1)
[więcej w: co zrobić przed oddaniem krwi, ceny rezonansu magnetycznego, przepis na zdrowie gazeta ]
[przypisy: implanty zielona góra, kosmeceutyki, przesycanie aluminium ]